OPIS SYLWETKI W KSZTAŁCIE JABŁKA.

Dieta i odchudzanie, sylwetka o kształcie jabłka.

Ze wszystkich kształtów sylwetki jabłko ma prawdopodobnie najbardziej negatywne konotacje. Nazwa tej sylwetki przywołuje obraz bezkształtnego, pękatego ciała, mało jędrnego i słabo umięśnionego. W gruncie rzeczy jednak jabłko jest jedną z najpowszechniej występujących sylwetek wśród kobiet i ma bardzo wiele pozytywnych atrybutów.

 

Kształt ten otrzymał nazwę jabłka ze względu na wymiary górnej części ciała, która jest w pewien sposób większa i bardziej okrągła niż jej dolna część. Barki, plecy i klatka piersiowa są proporcjonalnie większe od bioder i ud, co daje zaokrąglony, przypominający kształtem wygląd.

Zamiast jednak próbować zmniejszenia rozmiarów górnej części ciała, celem powinno być wzmocnienie i ujędrnienie klatki piersiowej, ramion i górnej części pleców.

Aby wprowadzić optyczne proporcje między górną i dolną częścią ciała, należy skoncentrować się również na biodrach, udach, łydkach i kostkach u nóg. Jabłko ma zazwyczaj fantastyczne nogi: długie i szczupłe, ale mimo to kształtne. Należy pracować nad ich ujędrnieniem, aby wyglądały bardziej seksownie.

 

TWOJE CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

ręce

Jabłko ma dobrze ukształtowane ręce. Nadgarstki i ramiona są stosunkowo delikatne.

klatka piersiowa

Klatka piersiowa osiąga spore rozmiary, co nadaje sylwetce ciężki wygląd. Są to partie, w których jabłka najczęściej przybierają na wadze, także właśnie z nich można najłatwiej zrzucić dodatkowe kilogramy.

górna i dolna

część pleców

Szerokie i mocne plecy jabłka mają tendencję do przybierania na wadze i gromadzenia nadmiaru tkanki tłuszczowej, co nadaje im ciężki wygląd.

talia i brzuch

Talia jest zaznaczona słabiej lub mocniej - zależy to od jędrności leżących pod skórą mięśni. Podobnie jak plecy, talia i brzuch mają tendencję do gromadzenia nadmiaru tkanki tłuszczowej, co sprawia, że sylwetka wygląda na bardziej pękatą, niż jest w rzeczywistości, nawet jeśli jabłko nie ma nadwagi.

biodra, pośladki

i nogi

Dolna część ciała u jabłka jest zazwyczaj wielkim atutem. Biodra są dość wąskie w porównaniu z barkami. Pośladki są raczej małe i płaskie, a nogi szczupłe i kształtne. Dzięki temu figura jabłka ma miły dla oka i wdzięczny wygląd.

 

CEL ZALECANYCH ĆWICZEŃ

zredukowanie tkanki tłuszczowej

Kobiety o typowych kształtach jabłka gromadzą nadmiar kilogramów w okolicy talii i brzucha. Należy stosować ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową.

używanie mięśni

Program ćwiczeń spalających tłuszcz wykorzystuje ćwiczenia aerobowe. Zaangażujmy duże grupy mięśni górnej części ciała, by spalić tkankę tłuszczową z ramion, klatki piersiowej i okolic przepony i ukształtować górną część pleców.

ujędrnienie i wzmocnienie górnej części ciała

Sylwetka jabłka charakteryzuje się silną, szeroką klatką piersiową i takimi okolicami górnej części pleców. Skoncentrujmy się na ukształtowaniu i wprowadzeniu proporcji między górną a dolną częścią ciała.

zwiększenie intensywności ćwiczeń

Ćwiczenia aerobowe przyspieszają tętno oraz przemianę materii, tak więc organizm zacznie szybciej spalać tkankę tłuszczową.

podkreślenie dobrych punktów

Kobieta o sylwetce jabłka ma fantastyczne nogi. Sprawimy, że będą jeszcze piękniejsze, stosując ćwiczenia, które ujędrnią uda, łydki i kostki nóg.

 

Niezależnie od jej kształtu doradza się spożywanie pokarmów o najniższym lub średnim indeksie glikemicznym. Szczególnie jest to wskazane dla sylwetki o kształcie jabłka, która ma tendencję do przechowywania nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicy talii i brzucha. Pomoże to także zredukować kłopoty z trawieniem, które są dość częstym problemem u jabłek.

Unikaj produktów na bazie pszenicy, jest ona bowiem główną przyczyną wzdęć. Unikaj mleka krowiego i innych produktów mlecznych. One także mogą spowodować podrażnienia wrażliwego układu pokarmowego. Zamiast tego eksperymentuj z mlekiem niezwierzęcego pochodzenia, takim jak mleko sojowe czy ryżowe (po dwóch tygodniach, jeśli zechcesz, możesz zacząć stopniowo wprowadzać z powrotem do swojej diety pszenicę i produkty mleczne, ale tylko w jednym posiłku dziennie). Nigdy nie wychodź z domu bez śniadania. Spróbuj przyrządzić sobie płatki owsiane na wodzie albo zjeść chlebek ryżowy z odrobiną dżemu, ale bez masła. Zjadaj owoce takie, jak: daktyle, śliwki lub kiwi, albo zrób sobie sałatkę owocową, ale bez owoców cytrusowych.

 

 

  Wydłużaj swoją zaokrągloną sylwetkę, stosując

następujące sztuczki !

 

   wkładaj ubrania jednokolorowe, aby stworzyć optyczne wrażenie,
      że jesteś wyższa.

  
  •
wybieraj spodnie sięgające talii, z prostymi lub zwężającymi się

      nogawkami.
  •
maskuj biodra wąskimi spódnicami.

  
  •
wkładaj krótsze spódnice do jasnych, przeźroczystych rajstop, aby
      wyeksponować nogi. Wypróbuj dość lu
źne żakiety, dobrze dopasowane

      do linii ramion.
  •
wybieraj lekkie materiały, takie jak: bawełna, kaszmir czy lekka wełna.

 

   UNIKAJ

  

  • bardzo dopasowanych żakietów, ponieważ będą one podkreślały Twoje

      większe i szersze górne partie ciała.
  • grubych lub puchatych swetrów i kardiganów.
  •
wszystkiego co jest zapinane dwurzędowo.

 

Komponuj sama różne sałatki, np. z groszkiem, fasolką szparagową (gotowaną lub z puszki), soczewicą, brązowym ryżem, dzikim ryżem, kaszą jaglaną, tartą marchewką, tartą cukinią, jabłkami, czerwoną lub pomarańczową papryką, awokado, buraczkami. Dos sałatek dodawaj nieznaczną ilość oliwy z pierwszego tłoczenia i wyciskaj sok z pomarańczy lub cytryny. Możesz też dodać trochę świeżych ziół. W chłodny dzień potrzebujesz odrobiny pobudzenia, spróbuj więc zrobić sobie zupę niezabielaną, ale za to z dużą ilością warzyw.

Dobrym wyborem na wieczorny posiłek, by nie obciążać żołądka, jest duszona lub gotowana ryba, albo grilowana pierś kurczaka. Zjadaj je z obgotowanymi warzywami. Spróbuj poeksperymentować z różnymi rodzajami warzyw, włączając te bardziej nietypowe, np. słodkie ziemniaki, co urozmaici posiłek.

Powinnaś być wielką zwolenniczką przekąsek, ponieważ pomagają one utrzymać energię na właściwym poziomie i powstrzymują przed sięganiem po słodycze. Możesz pogryzać surową marchewkę, jeść winogrona, jabłka gruszki a także małe kawałki dyni lub nasiona słonecznika.

 

10 POKARMÓW DOZWOLONYCH I ZALECANYCH

czerwona papryka

świeże daktyle

pasternak

dynia

seler

papaja

grzyby

owoce kiwi

gruszki

marchewka