OPIS SYLWETKI W KSZTAŁCIE TUBY.

Dieta i odchudzanie, sylwetka o kształcie tuby.

To figura najbardziej pożądana ze wszystkich. Jest także najłatwiejsza do ukształtowania. Twoje zadowolenie z własnego ciała zaowocuje bardziej pozytywnym podejściem do życia.

Tuba to kształt sylwetki najbardziej i najczęściej pożądany i będący przedmiotem zazdrości innych kobiet. Pragnienie tego, czego nie posiadamy jest cechą ludzkiej natury. Kobiety o wybujałych kształtach marzą o prostej od góry do dołu sylwetce, te zaś, które ją mają prostą, zazwyczaj pragną mieć zaokrąglone kształty.

Kobieta posiadająca sylwetkę w kształcie tuby ma drobną talię, wąskie biodra i drobne pośladki.          
I chociaż są to cechy, które chciałyby mieć jabłka, gruszki i klepsydry, to jednak wiele kobiet z taką figurą uważa, że ich odsłonięte ciało pozostawia wiele do życzenia.

Nie oznacza to wcale, że powinnaś się wstydzić swej „tubalnej” sylwetki – prawdę mówiąc, wprost przeciwnie.

Choć to mało prawdopodobne, że kiedykolwiek będziesz tak ukształtowana jak klepsydra, to masz wyraźną przewagę, polegającą na fakcie, że wszelkie rezultaty  najłatwiej osiąga się właśnie przy pracy na Twoją figurą. Pamiętaj o tym, przystępując do zalecanej kombinacji ćwiczeń

 

TWOJE CECHY CHARAKTERYSTYCZNE


górna część ciała

Stałą cechą tej sylwetki jest brak wcięć i zaokrągleń. Górna część ciała jest względnie kwadratowa, z drobną klatką piersiową i barkami.



ramiona

Podobnie jak nogi, ręce mogą być długie i szczupłe, o słabo zaznaczonych krzywiznach lub widocznych silnych mięśniach. Silne ramiona ze sprężystymi mięśniami nadają całej sylwetce sportowy wygląd.



talia

Szczególnie charakterystyczną cechą sylwetki tuby jest bardzo małe lub nawet brak wcięcia w talii – tułów pozostaje dosłownie równy i prosty od góry do dołu. Może to sprawiać, że sylwetka wygląda  na szerszą lub niższą, niż jest w rzeczywistości.

biodra i uda

Okolica bioder rzadko jest szersza niż talia czy barki. Szczupłe uda często bywają mało kształtne.



dolna część ciała

Długa, szczupła i często otłuszczona figura tuby zwykle ma szczuplejszą dolną połowę ciała, a więc całe nogi. Uwypuklając mięśnie na udach i łydkach, a także wzmacniając stawy skokowe, uzyskuje się lepszy wygląd nóg, które wydają się jeszcze dłuższe i zgrabniejsze.

 

CEL ZALECANYCH ĆWICZEŃ

mocna obręcz barkowa

Wzmocnienie górnej części ciała pomoże stworzyć wrażenie bardziej kształtnej sylwetki – szersze ramiona nadają talii optyczne wcięcie.


mocne ramiona
i ciało

Sylwetka tuby cieszy cieszy się szczupłymi ramionami, są one jednak wiotkie i bezkształtne. Aby wzmocnić i ukształtować mięśnie w górnej części ciała, należy wykonywać ćwiczenia ze sztangielkami z dużą liczbą powtórzeń.


zaznaczenie talii

Gdy zaczniemy tworzyć kształt litery „V”, pracując nad okolicą barków  i klatki piersiowej, osiągniemy także zaznaczenie talii, dzięki wzmocnieniu i spłaszczeniu brzucha.


kształtowanie pośladków

Niedostatek uwypukleń w dolnej części ciała sprawia, że sylwetka wygląda na bezkształtną. Dążymy do ukształtowania seksownej damskiej pupy oraz optycznego wydłużenia i wyszczuplenia nóg.

 

Dobra wiadomość dla kobiety o kształcie tuby: w kwestii jedzenia tego, co chcesz, masz o wiele większą swobodę niż kobiety o innych kształtach. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzać. Aby wesprzeć program ćwiczeń, musisz pamiętać o włączeniu węglowodanów, czyli białego pieczywa, makaronów   i ryżu, ale są dozwolone ich odpowiedniki z pełnoziarnistej mąki. Postaraj się włączyć do każdego posiłku niewiele ilości białka. Prawdę mówiąc, dieta z przewagą białka może zachęcić Twój organizm do czerpania z własnych zasobów energii, dzięki czemu ciało pozostanie szczupłe, bez uszczerbku dla zdrowia.

 

Powinnaś pamiętać o spożywaniu posiłku z zawartością złożonych węglowodanów przed i po ćwiczeniach, aby dać „paliwo” organizmowi i uzupełnić spożytkowaną energię. Bez tych powoli uwalniających się źródeł energii możesz się czuć senna i apatyczna, ponieważ Twoja sylwetka ma tendencję do szybkiej przemiany materii. Dla zachowania optymalnego poziomu energii powinnaś każdego dnia spożyć kilka mało obfitych posiłków.

Kobieta o kształcie tuby zazwyczaj cieszy się szybką przemianą materii. Może tracić na wadze nawet wówczas, gdy odżywia się według zasad zdrowej, zrównoważonej diety.

 

 

  Wiele kobiet zrobiłoby wszystko, żeby mieć Twoją figurę, a więc
  wykorzystaj jej wszelkie zalety !

 

   noś ubrania z dzianiny i gładkich materiałów, które podkreślają
     i nadadzą miękkość Twoim kształtom.

  
  •
wybieraj ubrania podkreślające talię.

  
  •
zawiązuj lub zapinaj w talii wąskie paski.

  
  •
ubiera się monochromatycznie – jeden kolor od stóp do głów jest
     nadzwyczaj elegancki.

  
  •
noś kolorowe szale i biżuterię, aby przyciągać uwagę do swej
     szczupłej szyi.

 

   UNIKAJ

  

  • prostych żakietów, podkreślających Twoją prostą figurę.

  
  •
dopasowanych ubrań, chyba, że chcesz wyglądać poważnie i surowo.

  
  •
szerokich spodni – podkreślają brak zaokrągleń figury.

 

Kobiety o kształcie tuby mogą mieć trudności z utrzymaniem stabilnej wagi  i często ich problemem jest niedowaga. Aby zachować prawidłowy ciężar ciała lub nawet przytyć, powinnaś spożywać około 2200 – 2400 kalorii dziennie. Jest to szczególnie ważne podczas programu ćwiczeń, aby dostarczyć organizmowi niezbędnego paliwa do sprawnego funkcjonowania.

 

Kiedy trenujesz, postaraj się unikać spożywania napojów alkoholowych. Alkohol znacznie utrudnia budowę, a nawet utrzymanie masy mięśniowej. Jeśli rzeczywiście nie możesz się go wyrzec całkowicie, wyznacz sobie limit dziesięciu jednostek na tydzień – i trzymaj się go sztywno. Jedna jednostka alkoholu to ekwiwalent 250 ml wina lub 25 ml wysokoprocentowego alkoholu albo wzmocnionego wina, np. sherry. Pamiętaj też o tym, że lepiej rozłożyć sobie tę dozwoloną ilość na cały tydzień, niż skonsumować ją w całości podczas weekendu.

 

10 POKARMÓW DOZWOLONYCH I ZALECANYCH

makaron z mąki (pełne ziarna)

słodkie ziemniaki

chleb (pełne ziarna)

dynia

bakłażany

groszek

mango

kukurydza

ziemniaki

marchewka